torsdag 31 maj 2012

Ljusrosa Mårbacka pelagonier , inredningsdetaljer i zink och doftljus från Yankee Candle<3


Så skönt med sovmorgon. 
Gillar att ligga där & alla andra i huset får gå upp och fixa sig i ordning för dagen.
När det sen blir tyst, tassa upp efter
en kopp kaffe och dagstidningen för att sen återgå till sängen och det sköna täcket..
Nån timme senare brukar det kännas  dax att stiga upp och då  får man badrummet helt för sig själv. 
Det kan man kalla GULDKANT på vardagen!!



...men istället ringer klockan vid 06:30 och man rusar upp för att få slut på oljudet,
snabbt tillbaks till sängen, somnar om och en timme senare vaknar man av:
-Mamma, har du sett mitt svarta linne? 
Möts av ett snällt tonårsleende som i nästa sekund undrar:
-Kan du skjutsa mig till skolan idag för jag är lite sen och då behöver jag inte stressa till bussen?
          -Mmm, är det ända man får fram. 

Ca 45 minuter senare  sitter jag i soffan framför Tv 4:as morgonprogram med mitt kaffe och  njuter av lugnet.
 Mycket blir inte som man tänkt sig, men funderar man lite längre  blir det oförutsedda många 
gånger inte sämre utan snarare tvärtom<3


3 kommentarer:

  1. Mmm, doftljus!
    Cotton clean är min favorit..

    kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en av mina favoriter också,doftar så rent och fräscht<3

      Radera
  2. Hihi...det där känner jag igen! Vackra bilder!
    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera